Tuesday, November 23, 2010

rindu dan kasih

9 comments:

Deqna said...

salam blogwalking =)


btw,dah tgk video nih.insaf kejap~

miezah said...

Salam, memang Nabi s.a.w memang sayang pada semua umatnya yang beragama islam. Tapi kalau diteliti .. bukankah kita sebagai umatnya tidak patut menyusahkan nabi dengan mengharapkan syafaatnya semata-mata. Seolah-olah kita bagai tidak membantu diri sendiri sedikit pun. Nabi Muhammmad sudah banyak meninggalkan pesan kepada umatnya agar solat dan memperbetulkan akidah. Mengkaji al-Quran dan cuba membuat perkara terbaik dalam kehidupan sebagai orang islam. Bukan membiarkan diri menjadi umat yang semata2 mengharap syafaat baginda, Tanpa sedar .. hanya ALLAH yang wajib kita meminta bukan pada Nabi andai kata ALLAH enggan memberi syafaat kepada umat islam walaupun Nabi telah berusaha memohon . Apa kita semua akan buat???? Oleh itu berbanyak lah kita perbaiki diri dan cuba menjadi umat yang mencontohi amalan dan kebaikan Nabi Muhammmad S.A.W. InsyaALLAH kita jadi umat yang beruntung di hari akhirat walaupun tanpa syafaat baginda. Wallahu'lam.

Newbie said...

Salam Ramadhan..

Seyes meremang bulu roma tengok video neh.. Thanks atas perkongsian ni.. Mohon share ye..

Salam perkenalan.. :)

arizWanmerahs said...

Bayangkanlah betapa dasyatnya kasih sayang Rasul terhadap umatnya, sehinggakan di Padang Masyar sana baginda masih fikirkan keselamatan umatnya, bukan keselamatan dirinya atau keluarga terdekatnya. Makanya, jika korang benar2 sayangkan Nabi, hendaklah sentiasa berselawat keatasnya..

Unknown said...

mari singgah di tempat saya...ada kesempatan dapat 2 sehat...sehat fisik + sehat Finansial yuuuuk

http://syifaaumumtaz.blogspot.com/2011/11/sehat-di-dapat-bonus-mengalir-ke.html

binboy said...

weight loss


I just wanted to leave a comment to say that I enjoy your blog. Looking at the number of comments, I see others feel the same way! Congratulations on a very popular blog.

Nuzul Romadona said...

Subhanallaah....
Allahummasholli Alaa Muhammad... :')

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

I'm still learning from you, but I try to reach my goals. Since then enjoy reading all the information that appears on your blog.Keep come. Loved it!Best advertising Agency in the world | top advertising agencies in Pakistan | Marketing Agency | advertising agencies in Lahore